18 december 2008

Cityfest

Eftersom City Knalleland blev utsedd till Butikernas Butik 2008 anordnades en fest i Göteborg (Klippan) för de anställda 17 december.
Två bussar kom o hämtade oss, jag hamnade i den "lugna" bussen. I den andra ska det tydligen ha varit gott om fulla yngre kollegor och därför var det betydligt mer kaos i den bussen än i vår..

Väl framme (ca klockan 18.00) hade
David Lega en riktigt bra föreläsning för oss.
Han berättade lite om hur det är att leva som handikappad och att sätta olika mål i livet.
På föreläsningen var det några stycken som redan var lite för fulla och respektlösa, tråkigt att man inte kan hålla sig någorlunda städad när det är jobbfest..pinsamt.

Efter föreläsningen begav vi oss på en kulturell fackelvandring där vi fick lära oss lite historia och kolla in Pråmen.
Vidare fick vi en jultallrik som smakade sådär, men sen var det bara att starta festen!
Barbados spelade och det dansades för fullt.

Bussen var hemma i Borås vid 01.00 igen och jag skulle börja jobba 04.00...det gick sådär.
Försov mig, vaknade av att Denise ringde 04.20 o undrade vart jag var :p
Förutom det hade jag en riktigt rolig kväll!

Bilder finns här

Inga kommentarer: