16 december 2008

Julfest o Lussebak

I helgen har det varit full rulle igen!
FREDAGEN var det äntligen dags för Bageriets & Konditoriets Julfest!
I år hölls den hemma hos mig. 13 pers blev det, så det var precis att vi fick plats med långbordet i vardagsrummet.
Riktigt rolig kväll, de flesta va fulla o glada, de andra var bara glada :D
Hade julklappslek också. Jag roffade åt mig två målarböcker (!!), en turkisk peppar-shotblandning, en giraffmugg och en film "Sea of Love".
Dock låg jag hemma dunderförkyld större delen av förra veckan, och detta märktes framåt småtimmarna då min röst försvann o ersattes med någon form av kraxande :P
Lyckad kväll iaf, längtar redan till nästa år!

Bilder från Julfesten

LÖRDAGEN skulle jag egentligen med Tommy på fest hos Per, men så hörde syrran av sig o ville ta några öl så då fick hon gå före :)
Började kvällen på Lilla Krogen, en salig blandning av 19/20-åringar, finska alkisar, skummisar o gangstergrabbar med ärr i ansiktet.
Kände mig sådär bekväm där, så till slut gick vi till Trägårn.
Klockan va inte så mycket så tänkte att det kunde vara gött att hänga där en stund till bra musik när det inte är så mycket folk.
Men ack så fel vi hade..baren var redan full med knappt fyllda 18-åringar med glitter i håret.
Tog en öl och drog vidare till Tonic. Där var det bra. Blandat folk som kunde vara lagom städade :P
Runt halv ett ringde Tommy o va dyngrak, så då va det bara att åka hem, men hade en mycket trevlig kväll!
Tack sister!

SÖNDAG
Bakade lussekatter med babe!
Roligt, har man inte gjort på många år (hemma alltså...på jobbet har jag gjort nåååågra lussekatter...)
Men fasen sikken tid det tog, först skulle degen jäsa i 60 min o sen skulle bullarna jäsa ytterligare 45 min. Men sikka bullar det blev! MUMS!
Dom får ni smaka på under glöggkvällen på lördag flickor! ;)


Puss o hej

2 kommentarer:

Sandy Dandy sa...

Mmmm fina lussebullar :D Tommy ser stolt ut :D fuskit baka med en bagare! hihi! ser fram emot smaka dom ;)

zoffan sa...

Hehe ja jag gjorde mitt bästa för att lära honom hur man gör och han var väldigt duktig..förutom när han skulle göra bajshögar o sånt där :P