15 februari 2009

Miljonär innan 30

Måste tipsa om en blogg jag gillar att titta in på då och då:
Miljonär innan 30

Handlar inte helt ologiskt om en kille som vill bli rik!
Han siktar in sig på att spara ihop 1 miljon innan han fyllt 30 (han är 27 år nu) samt 10 miljoner innan han fyllt 40.
Snacka om bra mål..och när man har läst lite om hur han spenderar sina pengar inser man att det är ju rätt lätt att spara undan mer pengar än vad man gör.
MEN då säger jag att man ska ju leva lite i nuet också.

Jag är nöjd med att jag ringde banken förra veckan och höjde min amortering på lägenheten.
Vill betala av det så fort som möjligt, men svårt när man vill lägga undan pengar till att resa varje år.
Skönt att räntan är låg nu i alla fall! Hoppas den är det ett tag.

Alla hjärtans dag igår, fast jag är ju fortfarande rätt dålig i halsen så största delen av dagen var inte alls romantisk.
Senare på kvällen lagade vi Förälskade havskräftor, stekte upp lite kräftstjärtar med lök o vitlök, hällde på lite vin o sen grädde. Serverades med färskpasta. Mumsigt!
Var meningen att vi skulle flambera det också, men vinet var nog för svagt för det vägrade tändas på! :p

Kollade på Burn After Reading (George Clooney & Brad Pitt = Yummie) och Tropic Thunder igår också, men vi var väl inte jätteimponerade av nån av filmerna faktiskt.
Bolt däremot gillade jag! :D

Inga kommentarer: