16 augusti 2009

ROADTRIP DAG 1





11/7 – Idag påbörjade vi vår efterlängtade och mycket omplanerade Europa-roadtrip!
Från början var det ju meningen att jag och Tommy skulle ha 3 v
eckor semester tillsammans, och under den tiden hinner man ju komma rätt långt i Europa. Men nu fick vi bara 2 veckor ihop då hans semester blev framskjuten en vecka.
Vi fick helt enkelt försöka få ihop en liten mini-semester på 10 dagar (måste ju göra salmonellaprov för jobbet).
Och precis innan vi ska åka hemifrån får jag ett mail där det står att jag vunnit 2 biljetter till Sonisphere-festivalen nästa helg där METALLICA är headliner!
”Ååh vad ska vi göra nu??”
Då hade vi också äntligen kommit fram till vilka länder vi ville besöka.
Ångest, ångest, ångest...
Efter nån timmes funderande bestämde jag mig för att sälja biljetterna och i alla fall tjäna en liten slant på misären. Kommer aldrig förlåta mig själv.
David från jobbet köpte dom för 1500:- den lyckosten.

Vi kom iväg rätt så sent idag så vi har kört ner till moster Ingela i Hörby där vi ska sova inatt.
Roligt att hälsa på henne och Hubert hemma igen, var så längesedan.

Inga kommentarer: